tiistaina, maaliskuuta 06, 2007

Kahvinkulutuksen romahdus


Tässä alkaa olla eka päivä sitten KeTyn lähdön takana ja mä melkeen unohdin juoda kahvia. Joskus iltapäivällä kun KePo tuli kotiin, mä muistin, että ai niin sumpit on keittämättä ja oon elänyt koko päivän pullapalalla, parilla jogurtilla ja lasilla colaa. Keittelin kiireesti pannullisen sumppia sillä aikaa kun KePo kävi Nlassa, taisin ehtiä juoda siitä kupillisen ennen kuin KePo ja nuorimmainen olivat imeneet pannun tyhjäksi. Enkä enää jaksa keittää lisää... Kahvin kulutus siis romahti kertaheitolla. Tosin en kyllä tiedä onko kahvi yhtään ravitsevampi ja terveellisempi tapa elää kun cola ja pulla... On se ehkä vähemmän lihottavaa!?! Tai en mä tiedä siitäkään, AdeKaffeen kun kuuluu vaniljakastike. Juu, ehkä se on ihan hyvä, että kahvin kulutus romahti.

Takka on lämmitettynä, pyykit pesemättä, mutta pennut on punnittu ja Chili ruokittu sekä ulkoilutettu. Seuraavaks on mentävä vaihtamaan pentupesään "pehkut" ja pistettävä nykyiset pyykkikoneeseen. Koneen pistän kyllä päälle vasta huomenna kun en välitä nukkua pesevän ja linkoovan pesukoneen vieressä, vaikka vois kai sekin olla terapeuttinen kokemus, vois vaikka leikkiä olevansa laivassa tms.

Arska oottelee kärsivällisesti, että pennut lähtevät liikkeelle. Arska on ihan varma, että kohta se tapahtuu ja HÄN ainakin haluaa olla silloin paikalla ja valmiina.


Mutta pennuilla ei ole kiire. Tytöt Chilin kainalossa.


Toisaalta tänään oon nähnyt parin pennun jo käyvän lattialla, että siitä se lähtee. Vielä kun silmät aukee, niin se on menoa sitten.

Päätän raporttini pentupesän ääreltä tähän. ... siivoomaan ja saunaan...

1 kommentti:

Adeina kirjoitti...

Arvaa paljon mä join eilen kahvia. Joinko kaksi pannullista? En. Joinko ees yhden pannullisen (= 7 kupillista, mun kuppeina 3)? En juonu. Puolitoista kupillista kahvia meni.

Ehkä mä tänään juon sit enemmän. Jos vaikka pysyis hereillä ku olen kahdest asti yrittäny väkertää toisella kädellä niitä kotisivuja projektiin.