maanantaina, joulukuuta 17, 2007

Suuren pussin arvoitus


Tässä se tulee: suuren pussin arvoitus.


Mikä ihme säkissä hyörii?
Joku outo otus siellä pyörii.


Kuka kertois mulle salat,
kenen on nuo karvajalat.


Kohta tiedän, kohta nään,
kunhan otus nostaa pään.


No eipä tuo kimppuun hiivi,
sehän on meidän Villi-Viivi.


Uskaltaiskohan tehdä perässä,
vaikka parissa eri erässä??


Ensin pelkkä pää,
muu kroppa ulos jää.


Sitten varovasti pitemmälle,
säkkihin käyn mä peremmälle.


Ei saa nappuloita tällä lailla,
edelleen oon mä namia vailla.


Ei tuu mitään, en mä yllä,
arveluttaa pussiin meno kyllä.


Mitä??? Nyt jo toinen!!
Toinen ihan Viivinmoinen.


Rohkeasti pussiin punkee,
pohjaan asti pelotta tunkee.


Cello katoo säkkiin kokonaan
ei näy kohta karvaakaan.


Ei jää pussiin kyllä nanna
en mä enää periks anna.


Ei rohkee nappuloitta jää,
enää näkyy hännänpää,
kun pussiin katoo Totoro tää.

Arvaa kuka -kisan oikea tulos oli siis: Viivi, Cello ja Totoro.
Vaikka ois dietti kuin rankka, niin arvon Lady-Aasa ei säkkiin mene, ennemmin kannattaa katsoa KePoa kauniisti silmiin.
Ja Arska ei ruokansa eteen ryömi; Arskahan ei mene vuoren... siis ruuan luo, joten vuoren... siis ruuan on tultava Arskan luo.

Ansku, Ansku, vähän lisää luottamusta omiin kykyihin; eka vastaus oli nimittäin ihan oikein. -Pia- arvasi oikein ykkösen (Viivi) ja kakkosen (Cello), Sanna puolestaan kakkosen (Cello) ja kolmosen (Totoro) ja kellä oiskaan ollut oikea vastaus, ellei ois mennyt sitä muuttamaan

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Siis mielettömän upea kuvaruno!!!!

Hyvää joulun odotusta!
jassu